Shopping u Abu Dhabiju i Dubaiju

Kada neko spomene Abu Dhabi ili Dubai jedna od prvih asocijacija, pored luksuza i staklenih nebodera, jeste shopping. Ja kao i većina muškaraca nisam veliki ljubitelj shoppinga i u kupovinu odlazim uglavnom sezonski, ali mislim da se od mene kao od nekoga ko je bio u Emiratima očekuje da se dotaknem i ovog pitanja. U pisanju prethodnog posta jedan dio teksta sam posvetio upravo shopping mall-ovima, ali sam zbog obimnosti odlučio da ga rascijepim na dva posta, tako da se shopping pretvorio u zasebnu temu.

Shopping u Abu Dhabiju


Shopping mallovi u Emiratima imaju posebnu ulogu, jer mi se čini da se dobar dio javnog društvenog života, naročito za vrijeme ljetnih mjeseci, odvija upravo tu. Abu Dhabi ima veći broj shopping mallova, od kojih sam ja zbog udaljenosti i nedostatka vremena uspio posjetiti tri: Marina Mall, Abu Dhabi Mall i Avenue at Etihad Towers. Marina Mall je bio moj favorit od ova tri shopping centra. Nalazi se u relativnoj blizini hotela Emirates Palace i Khalidiya Palace Rayhaan. Ja sam vrlo često išao naveče pješke, čak i uprkos nesnosnim vrućinama u avgustu. Doduše, veoma šokantno za organizam je kada oznojeni uđete u toliko klimatizovan prostor pa se brže bolje brišete maramicama kako biste se koliko toliko spasili.



U prizemlju i na prvom spratu Marina Malla nalaze se brojne trgovine odjeće, obuće, kozmetike, nakita, umjetnina, namještaja, elektronike, farmaceutskih proizvoda i drugih specijalizovanih prodavnica, kao i restorana. Tamo možete naći neke od najpoznatijih svjetskih brendova kao što su Gucci, LV, YSL, Prada i drugi. Interesantno mi je bilo vidjeti lokalne žene pokrivene crninom čak i preko lica kako izlaze sa kesama iz tih butika. Ako biste malo bolje obratili pažnju, vidjeli biste kako ispod tih dugačkih haljina vire najskuplje štikle sa potpeticama od 12 cm. Većini vjerovatno nije poznata činjenica da su one ispod te crnine obučene u brendove o kojima većina nas može samo da mašta. Takođe, postoje i prodavnice popularnih jeftinijih brendova poput Zare, H&M, Manga, Springfielda i sl. Nisam pretjerano ulazio po buticima, ali sam recimo u Armaniju vidio jedan šorc koji košta oko 150 eura. U ovim jeftinijim buticima cijene su niže, ali i dalje iznad onih u beogradskim tržnim centrima. Moram primijetiti da modeli odjeće iz Zare i H&M-a uopšte nisu bili po mom ukusu i da bih, za razliku od onih u Beogradu, jako teško odabrao nešto za sebe. Pretpostavljam da je odjeća prilagođena lokalnom ukusu.



Ono zbog čega je meni Marina Mall broj jedan kada je riječ o shoppingu u Abu Dhabiju, jeste fenomenalan supermarket u podrumu. Izbor prehrambenih artikala je toliko ogroman da sam na kraju bio sretan što ne živim tamo, jer bi moja linija pretrpjela ozbiljne štete. Naročito sam bio fasciniran izborom voća i slatkiša. Od egzotičnog voća možete kupiti liči, guavu, rambutan, papaju, mangosten i drugo voće. Budući da smo u hotelu imali odličnu hranu i da sam non stop bio sit, nisam uspio sve da probam, ali sam kupio liči i mangosten. Liči ima male okrugle plodove i kada ogulite koru dobijete bijeli plod sa smeđom košpicom u sredini. Mene ukus najviše podsjeća na sok od zove. Mangosten ima nešto veći plod od ličija i kada mu ogulite smeđu koru, dobijete plod sličan ličiju, samo nešto veći. Ukus je blago sladak i prijatan, ali ne znam s čime bih ga uporedio jer nisam probao ništa slično. Na gornjoj slici su vam prikazani plodovi ličija (skroz u gornjem lijevom uglu), rambutana (ovo čupavo u sredini), mangostena (ovo smeđe u sredini), dragon fruita (gornji desni ugao) i guave (donji desni ugao).



U marketu možete kupiti i svježe cijeđene sokove pakovane u plastične flašice, od kojih bih preporučio one od manga i nara, dok lubenicu i limunadu s mentom zaobiđite u širokom luku. Što se tiče slatkiša, imate ogroman izbor čokolada i keksova najpoznatijih svjetskih brendova. Jedina stvar koju nisam uspio da nađem tamo je rolat od marcipana, ostalo sve ima. Pored hrane, postoji veliki broj higijenskih proizvoda, školskog pribora, stvari za kuću, bijele tehnike i dr. Neću pretjerati ako uporedim ovaj supermarket sa Diznilendom. Cijene u marketu su pristojne, više od naših svakako, ali u razumnim granicama. Pored supermarketa imate i mjenjačnicu, gdje mijenjaju eure za dirhame po kursu od 4,82 dirhama za 1 euro.



Abu Dhabi Mall je tržni centar, na 3 ili 4 sprata, više se ne sjećam tačno koliko. Sadrži većinu prodavnica kao i Marina Mall, ali ono što mi se nije dopalo jeste supermarket koji mi djeluje dosta neorganizovano i neugledno, poput buvljaka. Ukoliko ste strastveni shoppingholičar, možete ga posjetiti, a u svim drugim slučajevima Marina Mall će sasvim dobro da odradi posao. Zamjerka za oba shopping malla jeste što ne postoji nijedna prodavnica specijalizovana za klasične suvenire sa motivima Abu Dhabija. Postoje razne prodavnice gdje možete kupiti lokalne slatkiše, rukotvorine i sl., ali suvenira u klasičnom smislu skoro da i nema.





Avenue at Etihad Towers je mali tržni centar na dva nivoa, u kome se nalaze isključivo prodavnice najekskluzivnijih brendova. Ja sam ga posjetio iz razloga jer se Etihad Towers nalaze odmah pored Khalidiya Palace Rayhaan hotela, pa mi je bilo usput. Međutim, prosječan turista sa naših prostora tamo nema šta da traži osim ako nekome nije cilj isključivo da pari oči. Meni je bilo praktično otići posljednji dan kada mi je zatrebala neka sitnica u marketu, da ne idem bespotrebno u Marina Mall.



Osim shopping mallova postoje i mjesta za kupovinu koja pružaju veći lokalni ugođaj poput različitih bazara tipa onih na kojima se prodaju ćilimi ili datule (Souk in the Mina Area, The Souk – World Trade Centar Abu Dhabi, Souk at Qaryat Al Beri i sl.). Ja vam ne mogu prenijeti lična iskustva, budući da nisam obišao ta mjesta, ali vam skrećem pažnju na njihovo postojanje, pa ko voli neka izvoli.

Shopping u Dubaiju


U Dubaiju sam proveo dosta manje vremena nego u Abu Dhabiju, tako da su i moje spoznaje o mjestima za shopping dosta ograničene. Ipak, ako mene pitate pored Dubai Mall-a vam ne treba drugo mjesto za kupovinu jer tamo možete naći sve što vam treba. Neću pretjerati ako kažem da je to jedan čitav mali grad, sa desetinama sporednih ulica i prolaza. Prema Wikipediji, Dubai Mall je najveći shopping centar na svijetu po ukupnom prostoru koji zauzima i 15. ako se posmatra samo područje prodavnica. Dubai Mall ima oko 1,200 prodavnica smještenih u podrum, prizemlje i još dva ili tri sprata, nisam siguran, ali se zato u širinu prostire unedogled. Shopping centri u Abu Dhabiju su pomalo smiješni u poređenju s ovim. Ne bih posebno nabrajao brendove, jer je velika vjerovatnoća da bilo koji brend koji vam padne na pamet postoji ovdje. Ekskluzivni butici, ogromne parfimerije sa posebnim odjeljcima za svaki brend, restorani, specijalizovane trgovine, klizalište, akvarijum i lanci brze ishrane, samo su neki od sadržaja koje nudi ovaj shopping mall.





Samo za vas sam sačuvao nekoliko prospekata i računa kako bih vam mogao reći kolike su cijene pojedinih proizvoda. Recimo, u jednom od lanaca brze hrane pod imenom „Cafe Italia“ cijene su sljedeće: supe – 15 AED, salate – 19 do 20 AED, paste – 25 do 36 AED, pizze – 29 do 39 AED za regularnu veličinu i 35 do 45 AED za veliku, pomfrit – 12 AED, gazirana pića – 5 AED za regularnu dozu i 7 AED za veliku, negazirana voda – 9 AED, cijeđena narandža/mrkva/jabuka/avokado – 15 AED, čajevi – 7 AED, espresso – 8 AED, cappuccino – 12 AED. Odnos AED (arabian emirates dirham) i eura je 1 EUR = 4,82 AED.





Kao i u Abu Dhabiju, mene je i ovdje najviše interesovao supermarket, s naglaskom na odjeljak sa egzotičnim voćem. Dubai Mall nudi dosta širi izbor tropskog voća, a pošto nisam mogao probati sve, kupio sam passion fruit kod nas poznat i kao marakuja (23,25 AED/kg), red dragon fruit ili pitayu (23,25 AED/kg) i voćku imena salak bali sa Tajlanda koja podsjeća na smokvu sa zmijskom kožom (30,50 AED/kg). Passion fruit ima jako prijatan kiselkasto sladak ukus i preporučio bih svima koji nisu da probaju. To je onaj ukus koji se često osjeti u multivitaminskim sokovima. Dragon fruit ima više varijanti, ja sam probao u hotelu voćku sa bijelim mesom, a u marketu sam kupio sa mesom u boji cvekle. Oba ploda imaju sitne crne košpice poput kivija i jedva osjetan, ali osvježavajući ukus. Ova tajlandska „smokva“ o kojoj sam pisao i koju možete da vidite na jednoj od slika ima blago neprijatan miris i isto tako neprijatan ukus, pa vam je moja preporuka da je zaobiđete.


Od ostalih atrakcija u sklopu ili u blizini Dubai Malla, istakao bih klizalište sa kapacitetom od 2,000 ljudi, tematski park „SEGA Republic“ sa preko 150 igara, Dubai akvarij i podvodni zoo vrt, kao i fontane koje plešu uz muziku, te čuvenu Burj Khalifu, o čemu ću pisati u posebnom postu. Sve u svemu, ukoliko planirate da posjetite bilo koji od ovih shopping mallova, naoružajte se novcem, kondicijom i strpljenjem jer je shopping u Emiratima definitivno vrsta sporta. Čak i ako niste od onih koji vole da kupuju, posjetite barem jedanput neko od ovih mjesta i osjetite život koji se tu odvija. Ako ništa, barem će vam biti interesantno da vidite tečni sapun u Dubai Mallu koji curi iz posebne slavine na senzor. Ukoliko imate neka dodatna pitanja na koja nisam odgovorio kroz sam tekst, možete ih ostaviti u komentarima.

No comments:

Powered by Blogger.